ericawinterqvist

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Lydnad

Av Erica Winterqvist - 6 november 2012 20:08

I helgen har det varit fullt upp med lydnadstävlingar och trevligt besök av Maria och Simon och mys med hela tjejgänget! =)

Maria kom hem från Stockholm på en visit och vi åkte alla brudar till butik Lillasyster för lite shopping och fika i fredags. Sedan på kvällen träffades alla på ost och vin-kväll hos Malin. Väldans trevligt var det, det är alldeles för sällan vi träffas allihopa!


I lördags åkte jag till Övik och tävlade lydnad. Tävlingen var på en vääldigt blöt grusplan, men det gick hyffsat bra iaf. Imani hade 100 % fokus, vilket hon inte brukar ha men vi har tränat massor på det och det har verkligen gett resultat. Tyvärr så tyckte hon att det var lite blött vid hindret och hon ville inte sätta sej bakom det utan gick fram och satte sej bredvid. Då är det ju inte så lätt att hoppa tillbaka. Vi slutade på 156 p endå. 

Maria tävlade med Dino och tog ett första pris och ett LP2! =) Bra jobbat! 

Efter tävlingen åkte Maria och Simon med mej hem till Sollefteå. Kul att umgås och prata ikapp oss lite! =)

På sönda var det dags för tävling 2, också i Övik. Imani gick ännu bättre denna dag, men på platsliggningen blev hon lite osäker och satte sej. Sedan satte hon om sej och domaren dömde då att hon ställde sej och gav henne en 0:a. =( Det hade räckt med en 5:a. Vi slutade på 141,5 p. Jag är väldigt nöjd med Imani endå i helgen för den fokusen hon hade var grym! Hon var med mej hela tiden och allt kändes sååå bra! 

Maria tog ett första pris till och blev klassvinnare!


Nu har jag tänkt lämna tvåan och gå upp i lydnadsklass 3 istället. Vi har ju hela vintern på oss och träna in momenten och det vi hunnit träna nu i veckan har gått jättebra!


 


Det är även hårdträning med Tora i veckan för på fredag åker vi på kurs i Arjeplog. Det ska bli himla kul! Alltid roligt med kurs, särskilt när det är något helt nytt!




 
 
Brallan

Brallan

12 november 2012 11:51

Jaa himla trevligt va det :) Håller med, alldeles för sällan! Hoppas kursen gått riktigt bra i helgen, vi får ses nått snart så får du berätta mer! Puss

http://malinstenbergs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica Winterqvist - 6 december 2012 17:08

Min blogg finns nu på  www.vinnarpudlar.se   så denna sida kommer jag inte använda mera! ...

Av Erica Winterqvist - 20 november 2012 21:58

Jag håller på att bygga en ny hemsida. Så min gamla hemsida ligger nere nu medans. När allt är klart kommer bloggen och allt finnas på samma ställe. Det har de väl egentligen gjort innan också men då har den ju bara varit länkad från min hemsida. ...

Av Erica Winterqvist - 12 november 2012 18:45

I helgen har vi varit utanför Arjeplog på kurs med Mattias Westerlund, Hundskolan Vision. Det har varit intensiv träning i två hela dagar där vi har fått lära oss hur man tränar upp en stående fågelhund. Det var en otroligt bra kurs! Det känns inte a...

Av Erica Winterqvist - 29 oktober 2012 21:31


Nu har vi snart bott i vårat hus i ett år (!!!) och nu börjar vi veta hur vi vill ha det och känner att det är dags att byta ut lite saker. Igår snickare Andreas ihop en tv-bänk vilket blev himla bra :)Ikväll har jag roat mej med att flytta om möbler...

Av Erica Winterqvist - 27 oktober 2012 12:46

I onsdags var vi i Härnösand hos Kenth och fick lite hjälp med att träna Tora. Jag har tränat jättemycket linförighet sen vi vara där sist och jag tycker att det har gått så bra. Hon följer mej jättebra och kontakten blir bättre och bättre. När vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards