ericawinterqvist

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Erica Winterqvist - 14 oktober 2012 19:20

Idag blev det en tur till älgskogen. Hängde på brorsan som gick med hund. Första svängen var ganska händelsefattig. Hunden fick tag i nånting, men det for åt fel håll. Andra svängen blev lite mer intressant. Efter en stund fick hunden tag i en älg och det började skälla och for iväg bort från mej och Fredde, sen vände det och kom mot oss, men passerade och drog vidare. Efter en liten stund kommer det skott från pappa. Jag och Fredde går dit och hittar en minst sagt fin tjur! =) 22 taggar räknade vi till på det fina hornet. Både pappan och hunden var ganska nöjda =)


Vi tog dit Imani så hon fick spåra den korta biten älgen gått från skottplats. Hon måste ju få lite rutin och erfarenhet. Inga tveksamheter där, hon tog spåret klockrent och spårade fram till älgen. När hon såg var det var i slutet blev hon först lite spak, men det gick över fort. När det var dags för att ta ur älgen fick man order av bror att ingripa. Var ju bara att göra det då, även om jag tänkte att jag inte skulle fixa det jag som är så känslig med blod och sånt. Jag fick ta ut strupen, vilket faktiskt gick bra! =) Då blev även jag lite längre!

Imani tyckte då att allt var väldigt spännande och började slita och dra i inälvorna! Haha! =)


 






Ovido - Quiz & Flashcards