ericawinterqvist

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Erica Winterqvist - 18 oktober 2012 20:29

Idag blev tjejgänget bjuden till Malin på våffellunch, vilket var himla trevligt och gott! =)

Malin har ett par grannar som verkar gilla duvor väldigt mycket och har matat dom vilket lett till att dom numera bor där på deras gård. Det är inte bara ett par utan måste vara minst 10 st iaf. Dom satt så fint på gården och pickade i gruset. Perfekt, tänkte jag och passade på att träna linförighet med Tora. 

Vilken skillnad det blivit på henne sista veckorna! Hon höll bra kontakt mestadels och följde med mej i vändningarna. Låste sej inte alls vid duvorna som jag trodde. Träningen ger resultat!


 


Ikväll har jag och Elin kört ett lydnadspass. Även mina svarta lurviga skötte sej fint idag! Imani kör lite varannan dag för tillfället. I förrgår var hon jätteduktig, gjorde rutan klockrent och så. Igår hade hon visst glömt bort hur man gör med både rutan och apporteringen. Fria följet gjorde hon dock jättefint! Idag funkade allt väldigt bra! =) Har lite smått börjat introducera metallapporten också. Det går också bra! Imani tar den när jag håller fram den och håller tills jag tar den, men hon håller den inte så hårt. Den är lite äcklig!







Ovido - Quiz & Flashcards