ericawinterqvist

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Erica Winterqvist - 19 september 2012 16:10

Jag har kommit in i ett riktigt pysselmood senaste tiden. Tog ju och målade vårat matbord äntligen och skaffade nya gardiner. Så nu är köket faktiskt klart =) 


 


Jag har varit ute och plockat bär, både lingon och blåbär och kokat lite sylt. Fryste även in massa blåbär så man kan baka i vinter =) Och så har jag kokat rödvinsbärssylt och krusbärsmarmelad. 

Sen har jag provat något nytt, att smaksätta vinäger och olja. Har dock inte smakat dom än för dom ska stå ett tag så jag vet inte hur det blev. Har gjort en hallon-vinäger, en basilika och vitlöks-vinäger och en basilika och vitlöks-olja.


 


Idag har jag varit och inhandlat massa höstblommor så man får lite fint här på gården i höst. Det är ju så upplyftande med lite blommor och färg =)


          










Ovido - Quiz & Flashcards